سفر به مالزی یکی از هیجان انگیزترین و خاطره انگیزترین سفرهای خارجی است. در این کشور جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد که در کنار طبیعت آن می تواند دلیل قانع کننده ای برای سفر به مالزی باشد. اگر شما هم قصد سفر به مالزی را دارید این مطلب را دنبال کنید تا با شگفتی های این کشور بیشتر آشنا شوید.

راهنمای سفر به مالزی

سفر به مالزی یکی از سفرهای منحصر به فرد خارجی است. در کشور مالزی سنت ها و فرهنگ ها با کشورهای همسایه تفاوت بسیار زیادی دارد و همین عامل باعث جذابیت این کشور شده است. در این کشور جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد از جنگل های کوالالامپور گرفته تا جزایر بکر و بی نظیر پرهنتیان که هرکسی را به خود جذب می کنند. در کشور مالزی تنوع اقوام بسیار زیاد است می توانید برای آشنایی با فرهنگ مردم این کشور یک روز را کنار قبیله های محلی سپری کنید و یا اینکه به ارتفاعات کامرون رفته و از مزارع چای دیدن کنید. بازدید از ارتفاعات سرسبز و بکر در پارک هایی از جمله پارک ملی گونونگ و تامان نگارا از دیگر جاذبه های این کشور هستند. اگر قصد سفر به مالزی را دارید حتما برای بازدید از قسمت های مختلف آن برنامه ریزی کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از این کشور ببرید. یکی از جذاب ترین قسمت های سفر به مالزی غواصی در یکی از بهترین سایت های غواصی جهان و تماشای زیر آب است.

کشور مالزی برای هر فرهنگ و سلیقه ای می تواند یک فرصت بسیار جذاب باشد. در این کشور می توانید با طبیعت های زیبا، رژیم های غذایی خاص، آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف، آسمان خراش های زیبا و همچنین مراکز خرید بی نظیر آشنا شوید. اگر قصد سفر به مالزی را دارید این مطلب را دنبال کنید تا با جاذبه های گردشگری مالزی و همچنین سایر اطلاعات این کشور آشنا شوید.

راهنمای سفر به مالزی

موقعیت جغرافیایی کشور مالزی

یکی از نکات مهم در سفر به مالزی آشنایی با موقعیت جغرافیایی این کشور است. کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است که دو بخش متمایز آن توسط دریای چین از یکدیگر جدا شده اند. در هر دو قسمت غربی شبه جزیره مالزی و همچنین قسمت شرقی آن جاذبه های دیدنی و طبیعت زیبایی وجود دارد. اغلب قسمت ها در این جزایر شامل تپه های مرتفع و کوهستان های جنگلی و سرسبز است. مرتفع ترین کوه در این کشور کوه کینابالو است که دارای ارتفاعی نزدیک به 4095.2  می باشد و بر روی جزیره بورنئو واقع شده است. مساحت کشور مالزی نزدیک به 329758 کیلومتر مربع بوده و طبق آخرین سرشماری ها دارای جمعیتی بالغ بر 31834000 نفر است.

تاریخ کشور مالزی

یکی دیگر از موارد قابل توجه برای سفر به مالزی آشنایی مختصری با تاریخ این کشور است. مالزی نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در منطقه دارد زیرا شبه جزیره مالایی مدت های زیادی است که از موقعیت مرکزی مهم در مسیرهای بین خاورمیانه و چین برخوردار است. نخستین پادشاهی در کشور مالزی در قرن 10 میلادی تشکیل شد.

راهنمای سفر به مالزی

آب و هوای مالزی

برای سفر به مالزی آشنایی با آب و هوای این کشور اهمیت زیادی دارد. کشور مالزی در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است و به همین علت دارای آب و هوایی استوایی است. در کشور مالزی تقریبا در تمام طول سال آب و هوا گرم و مرطوب است. به طور کلی میانگین دمای هوا در این کشور 27 درجه سانتی گراد و میانگین بارش نیز نزدیک به 250 سانتی متر است.